Meddig mennek el a Simson árak a piacon?
2010-től kezdtünk el igazán foglalkozni a simsonos közösség építésével, ekkortól rengeteg rendezvényen vettünk részt, és személyes kapcsolatokat is kialakítottunk a Simson rajongóival.
Ez idő tájt mondhatni a fiatalság egész könnyen hozzájutott Magyarországon belül a Simsonokhoz. Sokan foglalkoztak felújítással, elsősorban saját kedvtelésre. Magyarországon akkor kezdődött el a Simsonok egymás közötti felvásárlása, viszonylag még olcsón, 20.000- 70.000Ft között is lehetett találni viszonylag jó állapotú motort.
Ha nem volt jó állapotban a motor, akkor felújítással sokat lehetett segíteni az állapotán és az értéknövelésén. De a Simsonok árának növekedése közel sem fogható csak az alkatrészek drágulására. Az évek során nem volt olyan kiemelkedő, vagy határozott áremelkedés, ami ennyire befolyásolhatná a Simon értékét, még a legjobb minőségű alkatrészek szempontjából sem.
Az erős Simson-os közösség kialakulása azonban nemcsak Magyarországon volt jellemző, hanem Németországban is. Suhl városában több ezer fős Simson-os rendezvényt, fesztivált szerveztek a rajongóknak. Míg nálunk csupán 100-300 fős Simson-találkozók voltak, gyorsulási versennyel, szépségversennyel és teljesítményméréssel tarkítva.
2017 környékén kicsit megváltozott a helyzet. A német piacon a Simson iránti kereslet egyre gyorsabban növekedett. Az MZA segítségével is egyre jobban erősödött a Simson-os közösség.
A német piac Simson iránti keresletének növekedésével egyre több Simsonra volt ott is szükség. Ezt az igényt a kelet-európai piacról igyekeznek kielégíteni. A németek már nemcsak Magyarországról hanem Bulgáriából, Lengyelországból is próbáltak hozzájutni a motorokhoz.
Az MZA gyári minőségű alkatrészeinek megjelenésével és elterjedésével az alkatrészek a minőség felé mentek el, és ezzel együtt az árak is növekedtek. A német piacnak fontos szempont a minőség, és ezt hajlandóak is megfizetni.
Itthon sokan a német piaci igényekre reagálva megragadták a lehetőséget, hogy pénzhez jussanak. Így egyre több motor került vissza az eredeti gyökereihez Németországba. Így egyre jobban lehetett érezni, hogy itthonról fogynak a lehetőségek, fogynak a Simsonok. A német felvevőpiac egyre több pénzt hajlandó fizetni a Simsonokért, abból is kiindulva, hogy egyre nehezebb hozzájutni. De azért itthon is akad egy két rajongó, aki inkább azért vásárolja fel a motorokat, nehogy a németek elvigyék „haza”.
De vajon, miért pont a Simson?
A Simson azért is igen népszerű, mert maga az MZA, akinek a tulajdonában vannak az eredeti gyári tervrajzok, nagyon sok energiát fordít a közösség építésére és a rajongótábor megszólítására. Így nemcsak alkatrészekkel látja el a piacot, hanem relikviákkal, Simson-os ajándék tárgyakkal és Simson-os rendezvényekkel.
Tudomásunk szerint más retrónak mondható motorokat nem igazán keresnek ilyen magas számban, mint a Simsont. Nincs talán akkora felvevőpiacuk, mint a Simsonnak.
Felújított, gyári állapotú, melyik a nyerőbb?
Jelenleg szinte bármelyik állapotú Simsont megveszik, legyen szó magyarokról vagy németekről. A németeket, ha választhatnak leginkább a gyári állapotú vagy a minőségi alkatrészekkel felszerelt motorokat keresik, mert ők inkább a minőséget tartják szem előtt.
Szerencsére erre is van már megoldás, mert ha egy Simson MZA alkatrészekkel van felszerelve már az igen nagy szó, ha felújításon esett át a motor.
Hova tűnnek a Simsonok?
A legnagyobb felvevőpiac Németország, ott még nagyobb a kultusza a Simsonoknak.
Itthon is van rá kereslet, de nem ugyanaz, mint a német piacon. Most még üzletet látnak benne a magyarok, de azért itthon is akad nem kevés rajongó, aki saját kedvtelésre vásárolja fel a motorokat.
Kinek, mi ér többet? Restaurált, megőrzött?
Mert, hatalmas különbségek léphetnek fel a felújított/ restaurált és a megőrzött állapotú motorok között. Gondoljunk csak abba bele, hogy ha régen a mai dédnagyapák, nagyapák teljes gyári állapotát megőrizve szépen biztonságba helyezték a Simsont, majd pár évtizeddel később az unokák ugyanabban az állapotában működésre bírták, javítás és mindenféle alkatrész csere nélkül, ott bizony nem csak az eszmei értéke felbecsülhetetlen a motornak. Egy ilyen gyári állapotát megőrzött Simson igen magas pénzbeli értéket, akár egymillió forint feletti összeget is érhet.
A restaurálás azért nehéz falat, mert sokat számít, milyen minőségű alkatrészekkel lett felszerelve a motor. Sajnos a mai alkatrészpiacon nagyon gyenge minőségű alkatrészek is találhatóak. Az igazán igényes és minőséget kedvelők számára az MZA alkatrészei nyújtanak megoldást. Aki, MZA alkatrésszel újítja, javítja fel a Simson állapotát, borsos összeget tud kérni, mert közel gyári állapotot tud az igényes alkatrészekből összehozni.
Simsont felújítani igényesen? Lehetséges ez egyáltalán?
Szerencsére még ma is lehet igazán igényesen felújítani a Simsonokat. Az MZA, Meyer-Zweiradtechnik Ahnatal GmbH, tulajdonában vannak a Simson-alkatrészek gyári, eredeti tervrajzai és ezek alapján gyártják a mai napig is a Simson-alkatrészeket, melyek a gyári minőséget képviselik. Az alkatrész gyártásához tervező csapatot tart fenn, és ami a legfontosabb, hogy a minőségi alkatrészekre fekteti a hangsúlyt, külön csoport foglalkozik a termékek tesztelésével, kiválasztásával.
Természetesen a MZA minőségi szűrőjének nagyon sok magyar gyártó termékei is megfelelnek, így az MZA név alatt Magyarországon gyártott termékek is megtalálhatóak.
Az MZA termékeinek magyar képviseletét a Moped 91 Kft látja el. Saját márkás termékeket East Zone márkanév alatt minőségi Simson alkatrészeket is forgalmaznak. Mindkét márka termékei a partner szaküzleteiben megtalálhatóak, illetve a msphalozat.hu honlapon minden Simsonosnak elérhetőek.